Tara mea


Tara mea


Intr-o seara friguroasa de iarna, neavand ce face, am luat albumul de fotografii al familiei si m-am adancit in amintirile pe care mi le trezea fiecare poza in parte.
Mi-au venit in minte locurile frumoase prin care am trecut in fiecare vacanta si parca simteam mireasma de racoare curata a muntilor, care imi patrundea in suflet,umplandu-ma de fericire. Muntii nostrii semeti si frumosi,care poarta falnici mantia de codru verde, cu fruntile acoperite de nori si nameti, uneori pana la mijlocul verii, ne primesc voiosi in imparatia lor. Imbiindu-ne cu susurul apelor repezi si reci, se uita mareti la noi prin ochii speriati ai caprioarelor, cerbilor si a altor vietati care isi gasesc pacea si linistea printre stancile brazdate de ani si de vitregiile vremurilor.
Apoi, puterea gandului m-a purtat prin campiile arse de soare, unde se leganau incetisor lanurile de grau auriu, oceanul de verdeata al porumbului si cele mai frumoase flori, fiice ale soarelui, care nu obosesc niciodata privindu-l.
Aceste tinuturi bogate sunt marginite de murmurul batranului fluviu Dunarea, care in lungul lui drum, dupa ce a vazut frumusetile multor tari, a ajuns in cel mai fermecator loc, unde s-a gandit sa-si construiasca o poarta de verdeata si vietati din cele mai variate.
Cu gura lui de stuf, trestie si salcii pletoase, fluviul saruta dulce marea cea mare si nemarginita. Cu mantia ei albastra si vuiet de valuri, aceasta saluta maretul fluviu si ii ureaza: "Bun venit!"
Gandurile mele s-au ascuns la loc, in cutia cu amintiri, iar eu, revenind la realitate, mi-am dat seama ca peste toate frumusetile a venit iarna. Plapuma groasa de zapada acopera rodnicile campii, pasarile si animalele s-au retras in cuiburi si adaposturi calduroase, iar falnicii munti se bucura de rasetele fericite ale copiilor, care se joaca pe partiile lor, zburdand prin zapada ce-i acopera.
Ce frumoasa este tara mea! Este o bucatica de rai pe care au aparat-o stramosii nostri si ne-au lasat-o mostenire. Fiind cel mai pretios dar pe care il vom darui copiilor nostri, o vom apara si ingriji pentru ca frumusetea ei sa fie vesnica.