Poezii dedicate mamei


Mama , de-ai fi o stea
de Grigore Vieru



Mama , de-ai fi o stea-n cer lina ,
Te-as gasi dupa lumina ,
Rostire-as spre fata ta :
“Cand dormi , maica , dumneata ?”


De te-ai face spic secara ,
Te-as gasi dupa povara
Si te-as intreba tot eu :
“Nu ti-i , maiculita , greu ?!”


De-ai fi-n codru-o pasaruica ,
Dupa glas afla-te-as , muica ,
Zice-as ud de roua ta :
“Ce dor ai de canti asa ?!”


De te-ai face-n vai o floare ,
Te-as gasi dupa suflare ,
Spune-ti-as vorbe ceresti :
“Maica , tot frumoasa esti !”

Ziua mamei
de Elena Farago



Eu nu sunt destul de mare ,
Ca sa pot sa-nvat macar
De pe carte o urare ,
Si nu sunt destul de mare ,
Ca sa-ti dau un dar .
Dar iti dau o sarutare
Ici , pe obrajor ,
Si pe mana asta care
Ma-ngrijeste-n fiecare
Zi , cu atata dor .
Zile lungi si voie buna
Iti doresc eu mult ,
Si ma rog de flori sa-ti spuna
Sa ma ierti , maicuta buna ,
Ca nu stiu mai mult !


DE ZIUA MAMEI

Sunt mic măicuţă dragă
Dar tare te iubesc
Încât întreg pământul
Aş vrea să-ţi dăruiesc
Dar vezi măicuţă dragă
Eu sunt aşa de mic
Pământul este mare,
Şi nu pot să-l ridic.
Dar din întreg pământul,
Cât ochii îl cuprind.
O floare ţi-am cules, cu drag
Şi ţi-o întind.

E ZIUA TA

E ziua ta
Măicuţa mea cea bună!
Dac-aş putea
Ţi-aş prinde în cunună
Toţi trandafirii zărilor uşori,
Şi cântecele ca pe nişte flori.
Şi razele de soare şi de lună
Pe toate ţi le-aş prinde în cunună.
Dar până cresc nu pot,
Oricât aş vrea,
Decât să te sărut
Măicuţa mea.

DARUL MEU

8 Martie! E ziua ta!
O floare-ţi dau mămica mea!
Şi vreau să ştii că-n acest dar
E dragostea-mi fără hotar
Sunt visele ce port în gând
Că voi fi bun şi drept oricând
C-ascultător voi fi mereu
Mămico, acesta-i darul meu.


8 MARTIE

Eu nu sunt destul de mare
Ca să pot să-nvăţ măcar
După carte o urare
Şi nu sunt destul de mare
Ca să-ţi dau un dar.
Dar îţi dau o sărutare,
Ici pe obrăjor,
Şi pe mâna asta care
Mă-ngrijeşte-n fiecare
Zi cu-atâta dor
Zile lungi şi voie bună
Îţi doresc eu mult.
Şi mă rog de flori să-ţi spună,
Să mă ierţi măicuţă bună
Că nu ştiu mai mult.

DE ZIUA MAMEI

Abia se-arată cârduri de cocori
Nici n-a-nflorit grădina noastră încă...
Dar ghioceii albi de sub ninsori,
I-am adunat cu dragoste adâncă
Şi ţi-i aduc în dar de ziua ta,
Neânsemnat, buchetul meu e poate.
Da-ntr-nsul vei citi iubirea mea,
Şi gândurile cele mai curate!

DE ZIUA MAMEI

Mamă dragă,
Ce-aş putea
Să-ţi doresc
De ziua ta?
Bucurie, sănătate,
Mult noroc şi spor la toate
Pace şi zile senine
Să mă poţi creşte pe mine.


MAMA

Mama-i clipa de-alinare
Visul meu cu îngeri buni,
Mama-i dulcea sărutare,
Mii de flori prinse-n cununi.

Mama-i zarea fermecată,
Dragostea urcată-n cer,
Floarea vie-mbujorată,
Clipele de sfânt mister.

DOAMNE, PENTRU MAMA MEA

Doamne, pentru mama mea,
Te-aş ruga din cer înalt
Să cobori iubirea Ta
Peste-adâncul ei oftat.

Să-i aduci zile cu sori,
Albe zări trandafirii,
Peste-amurgu-i cu ninsori
Dăruieşte-i bucuri

MAMA-I CÂNTEC

Mama-i cântec,
Mama-i soare,
Mama-i dulce alinare.

Mama-i zâmbet,
Mama-i vis,
Mama-i floare de cais.

Mama-i rază,
Mama-i dor,
Mama-i aripă în zbor.

Mama-i toate
Câte sunt,
E iubire pe pământ.


PENTRU TINE

Pentru tine am cules
Mama mea narcise,
Pentru tine am ales
Un buchet de vise.

Pentru tine - ghiocei -,
Pace şi-mplinire,
Inima-n iubirea ei,
Plină de simţire.


MAMĂ, AZI DE ZIUA TA

Ţi-am adus o albăstrea
Din grădina noastră
Mamă, azi de ziua ta
S-o aşezi în glastră.

Am scris în petala ei
Cu versuri de soare,
Cu lumină şi scântei,
Dragostea mea mare.


MAMA ESTE TOT CE-I BUN

Mama e un cântec vesel,
E iubirea-n zori de zi,
Mama-i cântecul culorii,
Florile peste copii.

Mama-i curcubeu pe ape,
E sărut de suflet sfânt,
Mama-i îngerul de-aproape,
Fericirea pe pământ.

Mama este tot ce-i bun,
Mama-i versul lăcrimând,
Mama-i flacără arzând,
Ori şi unde, ori şi când.

ZAMBILE PENTRU MAMA

Zambile pentru mama
Eu am cules cântând
Când a-nflorit câmpia
Sub soarele arzând.

Zambile pentru mama,
Îngeri cu ochii vii,
Frumoasele zambile,
Din suflet de copii.


PENTRU TINE MAMA MEA

Pentru tine mama mea
Am cules din cer senin
Mii de stele.

Pentru tine-am adunat
Un buchet înmiresmat
De lalele.

Pentru tine-am coborât
Din înaltul nesfârşit, cerul
Mai aproape.

Pentru tine-nalţ cântând
Pînze sărutând văzduh
Peste ape.

Pentru tine mama mea
Fără-asemănare.
Pentru tine mama mea
Dragostea cea mare.


BUNICA

Bunico, în ochii tăi senini,
De unde ard adânci lumini?
Şi părul tău de ce-i aşa?
Curat ca fulgii albi de nea?
De ce când umbli te apleci?
Să vezi pe unde calci, pe unde treci?
Bunică dragă, cât aş vrea
Să fii tu nepoţica mea!
Poveşti să-ţi spun, să-ţi dau mâncare
Să simţi cât te iubesc de tare.


MAMEI

De dragul tău, pământul
De ghiocei e plin,
Şi vin cocori din zare,
Şi cerul e senin.

Şi-ntâiul fir de iarbă
A răsărit în prag,
Şi-nmugureşte pomul,
Să-ţi fie ţie drag.

E ZIUA TA

E ziua ta măicuţă
Te-aşteaptă flori pe masă
Şi-un dar micuţ te-aşteaptă
Când ai să vii acasă.
Am să-ţi sărut obrajii,
La piept când mă vei strânge
Şi mâinile ce nu au
Odihnă pentru mine.

MAMA

Mamă, eşti pe lume
Tot ce-i mai frumos
Ochii tăi sunt limpenzi,
Glasul ţi-e duios
Dragostea ta mare
Mie-mi este scut
Mamă, ia-mă-n braţe,
Vreau să te sărut!

MAMA MEA

Mama mea-i o mamă bună,
Inima-i e cuib de lună,
Tot ca tata e şi ea,
E ca orice mamă, stea

De la ea ştiu tot ce ştiu,
Ea m-nvaţă cum să fiu
Cum să merg, cum să vorbesc,
Şi cât de frumos să cresc

Sărut' mâna mamă bună,
Viaţa ta îmi e cunună
Îţi promit pentru mai bine,
Că voi fi şi eu ca tine.

MAMA

Soare azi de ziua mamei
Mai frumos să străluceşti
Şi din cerul cel albastru
Pe toţi norii să-i goneşti
Vreau să fie ziua mamei
Cea mai mândră dintre toate
Pentru dragostea ei mare
Şi nespusa-i bunătate
Îţi doresc dragă măicuţă
Mult noroc şi sănătate.