Ghicitori


Ghicitori despre primavara

Ziua se măreşte,
Zăpada se topeşte,
Grădina a-nverzit,
Ce anotimp a sosit?
(Primăvara)


Zăpada s-a topit,
Ghiocelul a răsărit,
Pomul a înmugurit.
Ce anotimp a sosit?
(Primăvara)


Cu sprâncene de poiene,
Cu codite de mlădiţe
Şi cu flori la cingătoare,
Ce anotimp este, oare? (Primăvara)


Astăzi, în grădina mea
Am văzut după perdea
Cum o zână frumuşică
Da iar viaţă la grădină…
Oare cine este? Cine? (Primăvara)


Cine aduce iar în ţară
Mândre păsări călătoare,
Îmbracă grădina-n floare
Şi-ncălzeşte vremea afară?
(Primăvara)

Am un brâu vărgat
De cer spânzurat.
(Curcubeul)

Brâul meu vrăjit, vărgat,
Peste zări l-am aruncat.
Nu-l găseşti după zăpezi,
Numai după ploaie-l vezi,
Doar pe cer,
Nu prin livezi,
Zugrăvind întreaga zare,
Cu pasteluri dulci, de floare.
(Curcubeul)


Luminos şi colorat,
Peste lume aruncat.
(Curcubeul)

Am un brâu frumos, vărgat,
Peste mare aruncat,
Numai după ploaie-apare
Şi-i ţesut din stropi de soare.
(Curcubeul)

Mi se spune şi florar!
Peri şi meri în floare-s iar,
Ca în toamnă când intraţi
Fructe bune să mâncaţi!
(Luna mai)